Branding. Het kan overal!
Branding is van essentieel belang voor het succes van je onderneming. Mensen kiezen tenslotte voor producten en diensten die ze (her)kennen en vertrouwen. Consistente, pakkende en overtuigende uitingen en positieve interacties creëren naamsbekendheid. En wanneer mensen steeds opnieuw met jouw merknaam geconfronteerd worden, zullen zij als eerst aan jou denken wanneer ze jouw product of dienst nodig hebben. En branding kan overal! Hieronder beschrijven we vijf voorbeelden van branding op manieren waar je misschien nog niet aan gedacht had.
#1. Op de stoep
Het is eigenlijk best apart dat advertenties (billboards, gevelreclame, spandoeken) altijd zo hoog mogelijk worden geplaatst, terwijl zoveel mensen op straat naar hun voeten lopen te staren. De stoep biedt alle ruimte voor branding, dus waarom zou je daar niet gebruik van maken? Met een beetje creativiteit kun je heel opvallende creaties realiseren.
#2. Onderweg
Autobedrukking is een geweldige vorm van branding. Je creëert in feite een bewegend billboard! Maar in plaats van dat het na een week of een maand weer verdwenen is, kan de bedrukking op een voertuig jaren mee. Met een eenmalige investering heb je overal exposure: op de snelweg, op de parkeerplaats, op straat en bij klanten voor de deur.
#3. In de hand
Internal branding is een vorm van branding waarbij de merkbeleving niet alleen is gericht op klanten, maar ook op medewerkers. Deze strategie is onder andere gebaseerd op het concept dat medewerkers de beloftes van een organisatie (beter) in de gewenste klantervaring kunnen omzetten. Hoe pak je internal branding in de praktijk aan? Wel, je kunt bijvoorbeeld kartonnen bekers bedrukken. Alle werknemers zullen die gebruiken voor koffie, thee of water. Wat betekent dat ze dagelijks jouw bekers in hun handen zullen hebben. Vanzelfsprekend kun je dezelfde bedrukte bekers gebruiken voor beurzen en evenementen!
#4. Op het toilet
Marketing uitingen op het toilet krijgen vaak, net als in liften, de volledige aandacht van de bezoeker. Als jij gedurende een paar minuten in een kleine ruimte bent, ga je toch ook om je heen kijken? We zien in openbare toiletten vaak reclame op deuren, maar je kunt natuurlijk ook van de hele ruimte gebruik maken.
#5. In de spiegel
Wist je dat whiteboard markers ook geweldig werken op spiegels en ramen? Het achterlaten van boodschappen op spiegels in kleedkamers, toiletten en (winkel)ramen is een laagdrempelige, goedkope maar zeer effectieve vorm van branding. Mensen kijken vaak naar zichzelf, dus wat voor boodschap je ook achterlaat, hij wordt zeker gezien!
0 Comments