Heb je een eigen bedrijf? Dan heb je dus ook te maken met bedrijfsafval. Waar al het andere afval keurig wordt opgehaald door de lokale inzamelaar, moet je voor bedrijfsafval wat meer moeite doen. Je moet zelf zorgen voor een rolcontainer. Je moet zelf afspraken maken met een inzamelaar die de rolcontainer voor je leegt. En je moet de container zelf ergens plaatsen waar deze niet voor overlast zorgt. Dat zijn nog al wat punten. De oplossing is gemakkelijker dan je zou denken. Je kunt alles namelijk prima via bovenstaande site regelen.

Welke maat rolcontainer kies je?

Welke maat rolcontainer je kiest is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid afval die je verwacht te produceren. Een te grote rolcontainer is niet handig, het afval blijft er dan te lang in zitten of de container wordt telkens al geleegd voor deze goed vol is. Een te kleine rolcontainer is ook zeker niet handig. Wanneer de container vol is en je moet nog even wachten tot deze geleegd wordt, waar laat je dan je vuilnis? Gelukkig kun je via bovenstaande site diverse maten rolcontainers kiezen. De kleinste container is goed voor 240 liter afval. Dat staat gelijk aan ongeveer 4 volle vuilniszakken. In de grootste container kun je 1700 liter vuilnis kwijt. Dat wil zeggen dat je er ongeveer 29 volle vuilniszakken in kunt plaatsen. Gelukkig zijn er ook tussenmaten. Kijk maar eens op de site.

Waar plaats je je rolcontainer?

Het is niet in iedere plaats toegestaan om je rolcontainer buiten te laten staan. Dit heeft te maken met o.a. veiligheid en het uiterlijk van de (woon)omgeving. Het is daarom handig om te weten welke rolcontainers door een gewone deur passen. Dat zijn de containers met de inhoudsmaten 240 liter, 360 liter en 660 liter. Deze rolcontainers zijn smal genoeg om door een deur te passen. Hierdoor kun je ze gewoon in je magazijn zetten. Ze staan dan niet op openbare grond.

Vragen over de rolcontainer?

Wanneer je vragen hebt over het huren van de rolcontainer kun je prima terecht bij de klantenservice. Zij kunnen je veel meer vertellen over te maken afspraken. Het wijzigen van het ophaalschema of het omruilen van een container voor een grotere of kleinere maat zijn ook onderwerpen die goed besproken kunnen worden. De klantenservice is bereikbaar via telefoon en e-mail, maar ook de live chat werkt heel goed. Het is toch fijn als je even kunt overleggen. Alles om te voorkomen dat je met afval blijft zitten!